Tahini ir sezamu sēklu pasta vai mērce. Tahini ir iecienīta Āfrikas un Vidusjūras zemju virtuvē, kur tiek izmantota halvas un humusa gatavošonā.

Sezama sēklas palīdz samazināt holesterīnu, nodrošina gremošanas sistēmu ar šķiedrvielām, uzlabo asinsspiedienu.

  • Salīdzinot ar riekstiem un citām sēklām, sezama sēklās ir salīdzinoši augsts eļļas saturs. Sezama sēklās ir līdz pat 55 procentiem eļļas un 20 procentiem olbaltumvielu. Tas nodrošina mūs ar „labajiem taukiem” un dažām būtiskām aminoskābem.
  • Lai gan sezama sēklu produkts tahini satur daudz kaloriju (tas jāņem vērā, ja vēlaties notievēt), lielākā daļa sezama sēklu tauku ir polinepiesātinātie tauki.
  • Veselīgie tauki ir svarīgi arī ādas veselībai, jo tie nepieciešami, lai saglabātu ādu mitru. Tahini sastāvā ir arī minerāli, piemēram, cinks, kas nepieciešams bojātu audu „remontam” un kolagēna ražošanai, kas piešķir ādai elastību un stingrību.
  • Sezama sēklas ir labs aminoskābju, E vitamīna, B vitamīnu, minerālvielu un taukskābju avots, kas palīdz atjaunot ādas šūnas un novērst agrīnu novecošanos. Tahini satur arī fenola savienojumus, linolskābi, oleīnskābi, gamma-tokoferolu, lizīnu, triptofānu un metionīnu.
  • Tahini ir lielisks veids, kā uzņemt B vitamīnus, piemēram, tiamīnu, kā arī minerālus, tostarp magniju, varu, fosforu, mangānu, dzelzi un cinku.
  • Sezama sēklās ir aptuveni 20% olbaltumvielu.

Uzturvielas Tahini

Viena ēdamkarote (15g) tahini pastas satur:

Tahini recepte

Tahini pagatavošana ir vienkārša.

Pagatavošanas laiks: 20 Minūtes

Sastāvdaļas
 200 ml Sezama sēklas
 2 ēdamkarotes vīnogu kauliņu vai sezama sēklu eļļas
  tējkarotes sāls

Pagatavošana
1

Sezama sēklas 5-7 minūtes apgrauzdē uz pannas, līdz tās kļūst zeltaini brūnas.

2

Atdzesē un maļ blenderī, līdz vienmērīgi samalušās.

3

Pēc tam pamazām pielej pa ēdamkarotei eļļas, līdz iegūta pastas konsistence.

4

Pēc garšas pievieno mazliet sāls.

5

Ja vēlaties izteiktāku sezama garšu, vīnogu kauliņu eļļas vietā izmanto sezama sēklu eļļu.

Sastāvdaļas

Sastāvdaļas
 200 ml Sezama sēklas
 2 ēdamkarotes vīnogu kauliņu vai sezama sēklu eļļas
  tējkarotes sāls

Norādes

Pagatavošana
1

Sezama sēklas 5-7 minūtes apgrauzdē uz pannas, līdz tās kļūst zeltaini brūnas.

2

Atdzesē un maļ blenderī, līdz vienmērīgi samalušās.

3

Pēc tam pamazām pielej pa ēdamkarotei eļļas, līdz iegūta pastas konsistence.

4

Pēc garšas pievieno mazliet sāls.

5

Ja vēlaties izteiktāku sezama garšu, vīnogu kauliņu eļļas vietā izmanto sezama sēklu eļļu.

Tahini

Tahini var izmantot kā piedevu lapu salātiem un mērcēm, smērēt uz grauzdiņiem.

  • Uzglabā ledusskapī. Glabāšanas laiks aptuveni 1 mēnesis.
  • Ja eļļa noslāņojas, pirms izmantošanas nepieciešams apmaisīt pastu, lai iegūtu vienmērīgu konsistenci.
2019-03-25
2019-03-25