Sekoju uztura plānam: diētas X ēdienkartei, kur tika solīts, ka ātri zaudēšu liekos kilogramus. Bija grūti, taču izdevās. Tomēr pēc mēneša liekie kilogrami bija atpakaļ ar uzviju.

Lai ilgtermiņā saglabātu iegūto rezultātu, ir nepieciešams ievērot sabalansēta uztura principus, ko diētas diemžēl parasti nepiedāvā.

Kāda ir labākā diēta holesterīna samazināšanai?

Lai samazinātu sliktā holesterīna dadzumu organismā ir jāatsakās no ēdieniem ar “sliktajiem” taukiem un jāaizvieto tie ar produktiem , kas satur labos taukus – Omega3. Omega 3 ieteicams uzņemt papildus ar uztura bagātinātājiem.

Mēs biežāk vēlamies notievēt, taču man ir pretēja problēma – vēlos pieņemties svarā: kāda ir labākā diēta svara palielināšanai?

Vispirms ir jānoskaidro, kāds ir samazinītā svara iemesls un jāizslēdz medicīniskas problēmas. Uzņemt veselīgu muskuļu masu ir nesalīdzināmi grūtāk kā nomest svaru. Ar katru šādu gadījumu vajadzētu strādāt individuāli. Tomēr svarīgākais vienmēr ir ievērot sabalansēta uztura principus.

Pārmērīga ogļhidrātu uzņemšana noved pie liekajiem kilogramiem. Esmu dzirdējusi par olbaltumvielu diētu. Varbūt man izmēģināt?

Internetā pieejamās olbaltumvielu diētas parasti ietver daudz dzīvnieku valsts produktus un izslēdz visu pārējo. Tā ir pārmērīga slodze aknām un nav veselīgi. Rekomendējam atrast savu uztura speciālistu, kas palīdzēs izprast sabalansēta uztura principus un ieviest tos ikdienas ēdienkartē.

Kāpēc pēc pusdienām nāk miegs?

Viens no iemsliem var būt tāpēc, ka ticis uzņemts nesabalansēts, pārāk trekns un ogļhidrātiem pārsātināts ēdiens.

Vai alkohols padara resnu?

Alkohols pats par sevi resnu nepadara.
Tomēr alkohols un liekais svars ir kompleksi apskatāms jautājums. No uzturvielu vērtības alkoholā ir daudz tā saucamo tukšo kaloriju. Lietojot alkoholu vispirms tas darbojas kā aperitīvs un veicina apetīti, otrām kārtām tas mazina “bremzes” un mēs apēdam stipri vairāk kā nepieciešams, našķojamies – uzkodas, čipsi, siers . Alkohols palēlina vielmaiņu uz vairākām dienām, tādējādi tas noved pie iekšējo tauku uzkrāšanās.

Cik liekos kilogramus mēnesī nomest nav veselībai kaitīgi?

Ja organisms tiek pilnvērtīgi pabarots ar visām nepieciešamajām uzturvielām, tad pat liels kilogramu zudums mēneša laikā neradīs kaitējumu veselībai. Tomēr bez speciālista palīdzības ļoti strauji tievēt nerekomendējam.

Kāds ir mans ideālais svars?

Ir atšķirīgas ideālā svara noteikšanas metodikas. Internetā pieejamas ideālā svara tabulas pēc dažādiem kritērijiem. Visas atsevišķi izšķir vīriešus un sievietes, taču pārējie kritēriji nav tik viennozīmīgi. Vieni akcentē cilvēka vecumu un augumu, citās metodikās ņemta vērā arī miesasbūve.
Metode liekā ķermeņa svara noteikšanai ir ķermeņa masas indekss (ĶMI). (Angliski Body Mass Index (BMI)) Ķermeņa masas indeksa kalkulators

Dietologs paņēma 40€ par vizīti, bet jēgas nekādas

Šādi gadījumi ir dzirdēti. Diemžēl ne visi ārsti ir ieinteresēti inidividuālā pieejā klientam. Ja dietologam pašam vēders „iet pa priekšu”, tas raisa zināmu skepsi. Ja dietologs paņem naudu un velta Jums tikai 10-15 minūtes laika, meklējiet citu speciālistu, kas iedziļināsies un sastādīs sabalansēta uztura plānu tieši Jums. Lasiet veseligsuzturs.lv un zināsiet ko jautāt savam uztura konsultantam!

2018-12-12
2018-12-12